0

لیفت صورت با جراحی چگونه انجام می شود؟

لیفت صورت با جراحی
بازدید 78

لیفت صورت چیست؟

انجام جراحی لیفت صورت به منظور جوانسازی و بهبود افتادگی پوست یکی از روش‌های موثر و دائمی در زمینه زیبایی صورت است. این جراحی به عنوان یک راه حل جامع به مشکلات افرادی که از افتادگی پوست صورت رنج می‌برند، پاسخ می‌دهد.

استفاده از روش‌های دائمی مانند لیفت صورت با جراحی، نسبت به روش‌های موقتی مثل محصولات ضد چروک یا درمان‌های زیبایی کم‌ تهاجم، مزایای بیشتری دارد. این جراحی می‌تواند به طور قابل توجهی به شکل صورت، حالت چشم‌ها و ابروها تغییر بخشد و نتیجه آن ماندگاری بیشتری دارد. همچنین، با استفاده از تکنیک‌های متنوعی مانند مینی لیفت یا لیفت کلاسیک، جراحان زیبایی می‌توانند به طور دقیقتر به نیازها و انتظارات هر فرد پاسخ دهند.

در نهایت، انجام لیفت صورت با جراحی نه تنها به افراد کمک می‌کند تا ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری داشته باشند بلکه می‌تواند اثرات مثبتی بر روحیه و اعتماد به نفس آن‌ها داشته باشد. لیفت صورت با جراحی با در نظر گرفتن نیازها و توقعات هر فرد، به عنوان یک ابزار قدرتمند در حوزه زیبایی شناخته می‌شود.

هر یک از این روش‌ها با توجه به نیازها و تمایلات هر فرد انتخاب و اجرایی می شود.

لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت با جراحی چگونه انجام می گردد؟

لیفت صورت با جراحی به وسیله ایجاد برش در محدوده گوش انجام می‌شود. این برش معمولاً از قسمت بالا و جلوی گوش شروع شده و پس از دور زدن گوش به بالا و پشت گوش، بر روی خط رویش مو می‌رسد. البته، نحوه برش ممکن است بسته به روش مورد استفاده توسط جراح، در قسمت جلوی گوش یا زیر چانه انجام شود.

پوست از لایه‌های زیرین جدا شده و توسط جراح به عقب کشیده می‌شود. برای اثربخشی طولانی‌تر، علاوه بر پوست، بافت زیر پوست نیز کشیده می‌شود. پوست‌های اضافی جدا شده و چربی زیر پوست یا در محل مطلوب قرار داده می‌شود یا با استفاده از لیپوساکشن برداشته می‌شود. به منظور خروج خون اضافی پس از جراحی، احتمالاً یک مسیر تخلیه در نظر گرفته می‌شود. در پایان لیفت صورت با جراحی، با زدن بخیه‌ها، عمل به پایان می‌رسد.

تکنیک های لیفت صورت با جراحی

  1. لیفت صورت با جراحی سنتی (Traditional Facelift):

در این روش، برش‌های جراحی در امتداد خط مو، اطراف گوش و گاهی زیر چانه ایجاد می‌شوند.

جراح عضلات و بافت‌های صورت را لیفت و سفت کرده و پوست اضافی را حذف می‌کند. این روش برای افرادی که نیاز به تداخل بیشتری در نواحی مختلف صورت دارند به کار گرفته می شود.

  1. لیفت صورت با جراحی مید فیس (Mid-Facelift):

برش‌ها معمولاً در مکان‌هایی مانند اطراف دهان یا در امتداد چین‌های طبیعی ایجاد می‌شوند. این روش در ناحیه میانی صورت، شامل گونه‌ها و زیر چشم، متمرکز است.

و برای افرادی که درمان آنها بر روی منطقه میانی صورت و نواحی زیر چشم متمرکز است استفاده می شود.

  1. مینی لیفت صورت (Mini-Facelift):

این روش کمترین تداخل را دارد و برش‌های کوچکتری نسبت به لیفت سنتی دارد.

تمرکز بر روی بخش تحتانی صورت و گردن است و برای افرادی که نیاز به لیفت کمتری دارند یا به دنبال راه حل کم‌ ترتهاجمی‌ هستند، مناسب است.

عوارض موقت لیفت صورت با جراحی چیست؟

لیفت صورت با جراحی ممکن است با عوارض موقتی همراه باشد که در دوره ای کوتاه یا مدت زمان محدودی پابرجا باشند. برخی از عوارض موقت شامل موارد زیر هستند:

  1. ورم:

بعد از جراحی، ممکن است در مناطق مختلف صورت و گردن ورم ایجاد شود که به مرور زمان کاهش می‌یابد.

  1. درد و ناراحتی:

در دوران بهبود پس از لیفت صورت با جراحی، شما ممکن است احساس درد یا ناراحتی در مناطق مختلف صورت داشته باشید.

  1. کبودی:

بعضی از افراد ممکن است پس از جراحی در نواحی خاصی از صورت کبودی تجربه کنند.

  1. ترشحات:

برخی از افراد ممکن است بعد از جراحی ترشحات خفیف داشته باشند که به طور معمول در دوره بهبود محدود می‌شود.

  1. تورم چشم:

اگر لیفت صورت با جراحی در نزدیکی چشم انجام شده باشد، ممکن است در اطراف چشم‌ها تورم موقتی ایجاد شود.

  1. تغییرات در حرکت صورت:

در دوره آغازین پس از جراحی، ممکن است حرکات صورت (مانند خنده و گریه) به مدت موقتی محدود شوند.

تغییرات در حرکت صورت

این عوارض معمولاً بهبود پیدا می‌کنند و به مرور زمان کاهش می‌یابند. با این حال، مهم است که همواره با پزشک خود در مورد هرگونه نگرانی یا علائم تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که رو به بهبودی هستید.

مراقبت های لازم بعد از لیفت صورت با جراحی

پس از انجام لیفت صورت با جراحی، رعایت استراحت کافی امری حیاتی است. پرهیز از فعالیت‌های شدید و استفاده از کمپرس سرد به عنوان روش‌های کاهش تورم از جمله مراقبت های پس ازعمل جراحی هستند. در روزهای ابتدایی، تورم بخشی از فرآیند طبیعی است و معمولاً پس از چند روزبه مرور کاهش می‌یابد. استفاده از چندین بالش در زیر سر و قرار دادن سر به سمت بالاتر از سطح بدن هنگام استراحت، می‌تواند به کاهش تورم کمک کند، به خصوص در نواحی که پوست نازک‌تر است، مانند اطراف چشم‌ها. دو تا سه هفته پس از جراحی، تورم و کبودی طبیعی است و با گذشت زمان به مرور رفع خواهند شد.  تا زمانی که توصیه‌های پزشک پس از جراحی را دقیقاً اجرا کنید و استراحت کافی داشته باشید، بهبودی  سریع‌تر و بهتر خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم درباره ی: تغذیه بعد از عمل لیفت صورت مطالعه کنید.

بهترین سن برای لیفت صورت با جراحی

به طور کلی، افرادی که در سنین ۴۰ تا ۶۰ سالگی قرار دارند، ممکن است به لیفت صورت فکر کنند زیرا در این سنین علائم پیری مثل شلی پوست، چین و چروک به وضوح ظاهر شده و کاهش حجم صورت مشهودتر می‌شود. با این حال، تعیین بهترین سن برای جراحی لیفت صورت به عوامل متعددی بستگی دارد.

عواملی مانند اهداف فردی، وضعیت پوست، سلامت کلی، و عوامل ژنتیک می‌توانند تأثیرگذار باشند. برخی افراد در سنین جوان‌تر نیز به دلیل وراثت یا شرایط خاص ممکن است به جراحی لیفت صورت نیاز داشته باشند.

پیشنهاد می‌شود افرادی که برای زیبایی صورت خود به لیفت صورت فکر می‌کنند، با پزشک یا جراح زیبایی مشاوره داشته باشند تا بررسی دقیقی از وضعیت پوست و نیازهای فردی خود داشته باشند. پزشک می‌تواند بر اساس این مطالب، بهترین زمان و روش‌های مناسب برای لیفت صورت را تعیین کند.

چگونه می توان برای جراحی لیفت صورت آماده شد؟

  1. آزمایش خون و یا ارزیابی پزشکی:

    جهت بررسی وضعیت سلامت عمومی و مطمئن شدن از عدم وجود مشکلات جدی.

  2. مصرف داروهای خاص یا تنظیم داروهای فعلی:

    این شامل شروع مصرف یا تعدیل داروهایی است که بیمار در حال حاضر مصرف می‌کند.

  3. استفاده از محصولات پوستی:

    ممکن است جهت آماده‌سازی پوست برای لیفت صورت با جراحی از محصولات خاصی استفاده شود.

  4. ترک سیگار:

    ترک سیگار معمولاً پیشنهاد می‌شود، زیرا سیگار می‌تواند فرآیند بهبودی را کند و ریسک‌های جراحی را افزایش دهد.

  5. پرهیز از مصرف بعضی غذاها و نوشیدنی‌ها:

    مصرف برخی مواد غدایی یا نوشیدنی ها ممکن است قبل  از جراحی مناسب نباشد و باعث بالارفتن ریسک جراحی شود.

  6. خودداری از مصرف آسپرین و برخی داروهای ضد التهابی:

    مصرف این نوع داروها ممکن است خونریزی را حین جراحی افزایش دهند.

  7. مصرف نکردن داروهای تقویتی:

    مصرف برخی داروهای تقویتی ممکن است برخلاف توصیه‌های پزشکی باشد.

پس از جراحی، نیاز است که شخص دیگری شما را به خانه برساند و حداقل تا ۴۸ ساعت پس از عمل، شخصی برای مراقبت از شما در نزدیکی باشد. همچنین، دوران نقاهت پس از لیفت صورت با جراحی متناسب با نوع و جزئیات عمل ممکن است متغیر باشد.

قبل از جراحی، مهم است تمامی نکات و دستورالعمل‌های پزشک را به دقت رعایت کرده و برنامه ریزی مناسبی برای دوران نقاهت و بازگشت به فعالیت‌های روزمره خود داشته باشید.

هزینه جراحی لیفت صورت

هزینه لیفت صورت با جراحی ممکن است بسیار متغیر باشد و به عوامل متعددی مانند نوع جراحی، محل انجام عمل، تجربه جراح، و منطقه جغرافیایی بستگی دارد. در مواردی که جراحی لیفت صورت همراه با دیگر روش‌های جراحی زیبایی یا روش‌های تزریقی انجام می‌شود، هزینه ممکن است بیشتر باشد.

از آنجایی که هزینه لیفت صورت با جراحی به عوامل متعددی بستگی دارد باید با پزشک خود مشاوره داشته باشید تا اطلاعات دقیق تری در مورد هزینه و جزئیات مالی جراحی خود کسب کنید. همچنین، باید به این نکته توجه داشته باشید که جراحی لیفت صورت برخی اوقات تحت بیمه پزشکی قرار نمی‌گیرد، زیرا به عنوان یک جراحی زیبایی شناخته می‌شود و هزینه آن به عهده بیمار می‌باشد. در بیوتی سلام مطالب بیشتری مطالعه کنید.

منبع: Medical News Today

سوالات متداول:

جراحی لیفت صورت چند ساعت طول می کشد؟

یک عمل جراحی لیفت صورت استاندارد، با توجه به میزان گستردگی جراحی، ممکن است از دو تا شش ساعت به طول بیانجامد. اسکارهای ناشی از این جراحی در خط رشد موها و دور گوش شما به‌طور معمول پنهان می‌مانند. متخصص شما در حین جراحی پوست و عضلات زیرین را تنگ و سفت می‌کند تا ظاهر جوان و پرانرژی به وجود آید.

چه کسانی نباید لیفت صورت انجام دهند؟

افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت با خطرات بیشتری مواجه هستند. مصرف تنباکو و محصولات حاوی نیکوتین می‌تواند خطرات پس از عمل جراحی را افزایش دهد و در فرآیند بهبودی زخم‌ها مشکلاتی ایجاد کند. افرادی که به دنبال لیفت صورت هستند، باید به طور کامل از سیگار یا هر نوع محصول حاوی نیکوتین دوری کنند.

آیا لیفت صورت طبیعی به نظر می رسد؟

زمانی که با دقت توسط یک جراح ماهر اجرا شود، نتایج لیفت صورت ممکن است زیباترین و طبیعی‌ترین پیشرفت در زمینه عمل‌های زیبایی باشد و باعث ایجاد یک ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تر برای شما شود.

ماندگاری لیفت صورت چقدر است؟

طول عمر لیفت صورت بسته به نوع عمل و عوامل مورد نظر متفاوت است. به طور متوسط، نتایج یک لیفت صورت استاندارد ممکن است حدود 10 تا 15 سال دوام داشته باشد، در حالی که یک لیفت صورت مینی معمولاً تقریباً 10 سال مدت زمان لازم دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *