0

بلفاروپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی ؟ معرفی روش ها

بلفاروپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی ؟
بازدید 99

بلفاروپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی؟ تفاوت این دو روش

تصمیم بین بلفاروپلاستی با لیزر و بلفاروپلاستی جراحی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نیازهای شما، وضعیت پوست و بافت چشم، و نظر پزشک متخصص. هر دو روش می‌توانند برای بهبود ظاهر پلک‌ها و منطقه چشم استفاده شوند، اما روش‌ها و دسترسی‌های آنها متفاوت است.

بلفاروپلاستی با لیزر:

  • بلفاروپلاستی با لیزر معمولاً به عنوان یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی درمان چروک‌ها و پف‌های پلک‌ها استفاده می‌شود و به زیبایی پلک کمک می کند.
  • این روش از لیزر برای تنظیم و تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می‌کند و می‌تواند به تازگی و جوان‌تصمیم بین بلفاروپلاستی با لیزر و بلفاروپلاستی جراحی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نیازهای شما، وضعیت پوست و بافت چشم، و نظر پزشک متخصص. هر دو روش می‌توانند برای بهبود ظاهر پلک‌ها و منطقه چشم استفاده شوند، اما روش‌ها و دسترسی‌های آنها متفاوت است.
  • مزایای احتمالی این روش شامل عملکرد غیرتهاجمی، زمان بهبودی کوتاه‌تر، کمترین خونریزی و خطر عفونت، و عدم نیاز به بیهوشی عمومی است.

بلفاروپلاستی جراحی:

  • بلفاروپلاستی جراحی ممکن است مناسب‌تر باشد در صورتی که چشمان شما نیاز به برداشتن پوست اضافی، تنظیم عضلات چشم یا اصلاح توپولوژی چشم داشته باشند.
  • این روش با استفاده از جراحی برای برداشتن پوست و بافت اضافی، جمع‌آوری چربی، تنظیم عضلات و اصلاح ساختار چشم استفاده می‌شود.
  •  مزایای احتمالی این روش شامل نتایج بلندمدت، قابلیت تنظیم دقیق‌تر، و اصلاح مشکلات ساختاری چشم می‌باشد.

بلفاروپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی؟ تفاوت این دو روش

بلفاروپلاستی چیست ؟

بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) یک نوع جراحی زیبایی صورت است که پوست اضافی از پلک‌ها را برداشت می‌کند. با پیر شدن، پلک‌ها کشیده می‌شوند و عضلاتی که آنها را پشتیبانی می‌کنند، ضعیف می‌شوند. نتیجتاً پوست و چربی اضافی می‌تواند بالای و زیر پلک‌ها جمع شود. این ممکن است باعث شود ابروها بیافتند، پلک‌های بالایی افتاده باشند و کیسه‌هایی زیر چشمان شکل بگیرند.

علاوه بر پیری، پوست شدیداً کشیده شده دور چشمان می‌تواند بینایی جانبی را کاهش دهد، به ویژه بخش‌های بالا و بیرونی زمینه بینایی را. بلفاروپلاستی می‌تواند مشکلات بینایی را کاهش دهد یا از بین ببرد. این جراحی همچنین می‌تواند چشمان را جوان‌تر و بیدارتر نشان دهد.

بلفاروپلاستی با لیزر چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی با لیزر، یک روش جدیدتر و فناورانه‌تر برای انجام بلفاروپلاستی است. در این روش، لیزر برای برش و تنظیم پوست و بافت اطراف چشم استفاده می‌شود. در زیر، مراحل عمل بلفاروپلاستی با لیزر را توضیح می‌دهم:

 آماده‌سازی:

برای شروع عمل، پزشک شما ممکن است از شما بخواهد چند تست پیش‌عملی را انجام دهید. این تست‌ها ممکن است شامل اندازه‌گیری فشار خون، اندازه‌گیری نمایی چشم، و آزمایش‌های خونی باشد. همچنین، قبل از عمل، می‌تواند عکس‌برداری از چشمان شما انجام شود.

بیهوشی:

برای انجام بلفاروپلاستی با لیزر، شما به صورت موضعی یا کلی بیهوش می‌شوید. نوع بیهوشی مورد استفاده ممکن است بسته به ترجیحات پزشک و مورد شما متفاوت باشد.

برش با لیزر:

پزشک از دستگاه لیزر برای انجام برش‌های دقیق بر روی پوست استفاده می‌کند. لیزر با دقت بر روی پوست اعمال می‌شود تا پوست اضافی و بافت زیرین را بردارد. لیزر همچنین می‌تواند به صورت همزمان با برش، بافت را متناسب سازی کند و بر روی پوست جوان‌سازی انجام دهد.

دوخت:

بعد از برش و تنظیم پوست، پزشک دوخت‌های کوچک و دقیق را بر روی پلک‌ها انجام می‌دهد. این دوخت‌ها معمولاً قابل جذب هستند و نیازی به برداشتن آنها در آینده ندارید.

مراقبت پساعملی:

پس از عمل، پلاک‌های یخی یا قطره‌های چشمی ممکن است برای کاهش تورم و راحتی شما تجویز شوند. پزشک شما همچنین ممکن است به شما دستورات پساعملی دیگری بدهد، مانند استفاده از سردی و گرمی موضعی یا محدودیت فعالیت‌های خاص برای مدت زمانی خاص.

بلفاروپلاستی با لیزر چگونه انجام میشود؟

کاربرد بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که برای اصلاح و تجمیع مشکلات پلک‌ها و منطقه چشم استفاده می‌شود. این روش می‌تواند بهبودی در ظاهر چشمان و کاهش علائم پیری و خستگی در این منطقه ایجاد کند.

در زیر تعدادی از کاربردهای بلفاروپلاستی را ذکر می‌کنیم :

  • برداشتن پوست اضافی:

با عبور زمان و پیری، پوست پلک‌ها ممکن است کشش طبیعی خود را از دست دهد و پوست اضافی راجع به چشمان تشکیل شود. بلفاروپلاستی جراحی می‌تواند این پوست اضافی را بردارد و پوست را تنظیم کند تا پلک‌ها به شکل طبیعی خود باز شوند.

  • اصلاح چروک‌ها و خطوط:

بلفاروپلاستی می‌تواند به کاهش ظاهر چروک‌ها و خطوط در اطراف چشم کمک کند. این شامل چروک‌های عمودی بین ابروها و چروک‌های افقی که از پشت پلک بالا گذر می‌کنند می‌شود.

  • برطرف کردن پف‌ها و ترک‌های چشم:

بلفاروپلاستی می‌تواند با کاهش و تنظیم پف‌ها و ترک‌های زیر چشم، ظاهر خستگی و پیری را بهبود بخشد.

  • تنظیم عضلات چشم:

در برخی موارد، بلفاروپلاستی جراحی ممکن است برای تنظیم عضلات چشم استفاده شود. این عملکرد بهبودی در تنظیم باز و بسته شدن پلک‌ها و کاهش احساس خستگی و سنگینی در این منطقه را به همراه دارد.

  • اصلاح مشکلات ساختاری:

بلفاروپلاستی جراحی می‌تواند برای اصلاح مشکلات ساختاری و توپولوژی چشم مورد استفاده قرار گیرد. این شامل مشکلات مانند پتوژنزیس چشم (پوست چشم پایین‌تر از حد طبیعی قرار دارد) و اکتروپیون (چشم پایین‌تر از حد طبیعی قرار دارد) می‌شود.

در هر صورت، قبل از تصمیم‌گیری در مورد بلفاروپلاستی، مهم است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید. او می‌تواند وضعیت شما را بررسی کند و به شما راهنمایی لازم را درباره مناسب‌بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که برای اصلاح و تجمیع مشکلات پلک‌ها و منطقه چشم استفاده می‌شود. این روش می‌تواند بهبودی در ظاهر چشمان و کاهش علائم پیری و خستگی در این منطقه ایجاد کند.

کاربرد بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی با جراحی مزایا و عوارض چیست؟

بلفاروپلاستی یک روش جراحی زیبایی است که می‌تواند مزایا و عوارض خاصی داشته باشد. در زیر به برخی از مزایا و عوارض احتمالی بلفاروپلاستی اشاره می‌کنم:

مزایا:

  • بهبود ظاهر چشمان:

بلفاروپلاستی می‌تواند ظاهر چشمان را بهبود بخشد، پف و چروک‌های زیر چشم را کاهش دهد و به پوست اطراف چشمان تنظیم کند. این باعث می‌شود چشمان شما جوان‌تر و متحرک‌تر به نظر برسد.

  • افزایش اعتماد به نفس:

با بهبود ظاهر چشمان، بلفاروپلاستی می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. شما ممکن است احساس رضایت و خوشحالی بیشتری با ظاهر جدید چشمانتان داشته باشید.

  • کاهش علائم خستگی:

اگر چشمان شما به دلیل پوست اضافی یا پف‌ها خسته و سنگین به نظر می‌رسند، بلفاروپلاستی می‌تواند این علائم را کاهش دهد و به شما احساس آرامش و شادابی بیشتری را بخشید.

عوارض:

  • خونریزی و سوراخ شدن:

بعد از عمل بلفاروپلاستی، ممکن است خونریزی و سوراخ شدن در ناحیه اطراف چشم رخ دهد. این عوارض معمولاً به طور موقت و قابل مدیریت هستند و با رعایت دستورات پساعملی بهبود می‌یابند.

  • عفونت:

همانند هر جراحی دیگری، بلفاروپلاستی می‌تواند با خطر عفونت همراه باشد. استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها و رعایت دستورات پساعملی می‌تواند احتمال عفونت را کاهش دهد.

  • خشکی چشم:

پس از بلفاروپلاستی، برخی افراد ممکن است احساس خشکی چشم نمایند. این مسئله معمولاً به طور موقت است و با زیر نظر قرار دادن اطباق چشم و استفاده از قطره‌های مرطوب‌کننده چشم بهبود می‌یابد.

  • احتمال جراحی ناموفق:

در برخی موارد، نتیجه جراحی بلفاروپلاستی ممکن است با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد. ممکن است بعد از جراحی بعوارض دیگری مانند انحراف صورت، اختلال در بینایی، تغییر در شکل چشم، علائم التهابی و خواب آلودگی رخ دهد. در صورتی که عوارض پس از بلفاروپلاستی شدید و طولانی مدت باشند، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

بلفاروپلاستی یا جراحی صورت بالفرز (Eyelid Surgery) یک روش جراحی است که برای بهبود ظاهر پلک‌ها استفاده می‌شود.

  • آماده‌سازی:

قبل از جراحی، شما با پزشک خود مشاوره می‌کنید. در این مرحله، شما می‌توانید انتظارات خود را از جراحی بیان کنید و در مورد جزئیات عمل مطلع شوید. پزشک ممکن است تست‌های قبل از عمل را انجام دهد، از جمله اندازه‌گیری فشار خون، آزمایش خون، و ارزیابی چشمان.

  • بیهوشی:

قبل از شروع جراحی، شما زیر بیهوشی موضعی یا کلی قرار می‌گیرید. نوع بیهوشی مورد استفاده بسته به ترجیحات پزشک و شرایط شما متفاوت است.

  • برش‌ها:

پزشک با استفاده از ابزارهای جراحی بر روی پلک‌ها برش‌های دقیقی انجام می‌دهد. بسته به نیاز شما، برش‌ها می‌توانند در خطوط طبیعی چشم یا در نقاط مخفی تر انجام شوند.

  • حذف پوست و چربی اضافی:

پس از برش، پزشک شروع به حذف پوست و بافت چربی اضافی از منطقه پلک‌ها می‌کند. این فرآیند با نگهداری از تعادل طبیعی بین حجم پوست و چربی و جمجمه صورت انجام می‌شود.

  • تنظیم بافت و عضلات:

پس از حذف پوست و چربی اضافی، پزشک ممکن است بافت‌ها و عضلات پلک‌ها را تنظیم کند. این شامل تقویت عضلات ضعیف، تنظیم پوست پلک‌ها و اصلاح هر نوع نقص یا تغییراتی است که ممکن است وجود داشته باشد.

  • دوخت:

پس از تنظیم بافت و عضلات، پزشک برش‌ها را با استفاده از نخ‌های جراحی مورد دوخت قرار می‌دهد. نخ‌های جراحی معمولاً بعد از مدتی خودبخود جذب می‌شوند و نیازی به برداشت آنها نیست.

  • مراقبت پس از جراحی:

پس از اتمام عمل بلفاروپلاستی، چشمان شما پوشیده می‌شوند تا حفاظت شوند. پزشکبعد از جراحی ممکن است شما باید قرنیه‌نماهای محافظ چشمی بپوشیده یا یخچال برای کاهش تورم استفاده کنید. همچنین، پزشک ممکن است دستورات خاصی را برای مراقبت پس از جراحی شامل استفاده از قطره‌های چشمی، القا کردن سرما، محدودیت فعالیت، و استفاده از داروهای ضد التهاب و ضد درد معرفی کند.

بیوتی سلام اشاره دارد که هر عمل جراحی دارای خطرات و عوارض ممکن است. این شامل خونریزی، عفونت، تورم، خشکی چشم، تغییرات در حس بینایی، قرمزی و آبکشی چشم و تشکیل آسیب‌های جدید می‌شود.

منبع: BetterHealth

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *