0

اصلاح فرم بینی بدون جراحی و حقایق عجیبی درباره ی عوارض این روش

اصلاح فرم بینی بدون جراحی
بازدید 73

امکان اصلاح فرم بینی بدون جراحی وجود دارد؟

یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که آیا میتوان قوز بینی را بدون جراحی برداشت؟ بله، برداشتن قوز بینی بدون جراحی به دو روش اصلی انجام می‌شود: استفاده از نخ بینی و فیلر بینی.

  • برداشتن قوز بینی با نخ:

در این روش، از نخ‌های خاصی که به نام نخ‌های PDO یا نخ‌های بهداشتی استفاده می‌شود. نخ‌های PDO از نوع جذب شونده در بدن هستند و به مرور زمان از بین می‌روند.

این نخ‌ها زیر پوست قرار می‌گیرند و با تنیدگی پوست، قوز بینی را به سمت پایین می‌کشند.

این روش به دلیل عدم نیاز به جراحی باز و زمان کوتاه بهبودی معمولاً به عنوان یک راه حل برای افرادی که جراحی را نمی‌پسندند، پیشنهاد می شود.

  • فیلر بینی:

در این روش، از مواد فیلر مانند هیدروکسی‌آپاتیت کلسیم یا هیالورونیک اسید در ناحیه قوز بینی تزریق می‌شود.

فیلرها به عنوان جایگزین بافت چربی موجود در زیر پوست عمل می‌کنند و می‌توانند حجم و شکل بینی را تغییر دهند.

این روش جزو روش های اصلاح فرم بینی بدون جراحی است و نتایج به سرعت قابل مشاهده هستند. اما این نتایج معمولاً موقت هستند و برای حفظ نتایج باید تزریقات فیلر تکرار شود.

امکان اصلاح فرم بینی بدون جراحی وجود دارد؟

آیا اصلاح فرم بینی بدون جراحی برگشت پذیر است؟

اصلاح فرم بینی بدون جراحی با تزریق فیلرها به صورت استراتژیک به بینی بیمار برای اصلاح خطوط و شکل دهی مجدد فرم بینی انجام می شود. این کار با پرکننده های پوستی ساخته شده از هیالورونیک اسید (HA)، ماده ای ژل مانند که به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود، انجام می شود. انواع فیلر ها به‌طور گسترده برای عمل‌های زیبایی استفاده می‌شوند، زیرا تزریق فیلر کم تهاجمی است. همچنین به دلیل بی خطر بودن و موثر بودن، جایگزین خوبی برای جراحی شناخته شده است.

یکی از مزایای اصلاح فرم بینی بدون جراحی و استفاده از فیلرها به جای عمل جراحی این است که می توان آن را به راحتی با هیالورونیداز، آنزیمی طبیعی که بطور معمول و طبیعی در بدن انسان نیز یافت می شود، حل کرد و از بین برد. فیلرها را می توان برای کسانی که از نتیجه راضی نیستند با کمک آنزیم های تزریقی حل کرد و از بین برد. همچنین برای افرادی که تمایل دارند حجم فیلر خود را کاهش دهند تا ظاهر طبیعی تری داشته باشند، اما بطور کلی این کار برای از بین بردن اثر فیلرها به جز در موارد بسیار ضروری، توصیه نمی شود. فیلرها فقط دو هفته بعد از تزریق قابل ریمو شدن هستند و باید توسط همان پزشکی که درمان را انجام داده است، انجام شود.

آیا اصلاح فرم بینی بدون جراحی برگشت پذیر است؟

آیا اصلاح فرم بینی بدون جراحی با ورزش امکان پذیر است؟

رایج ترین روش برای تغییر شکل بینی افراد، جراحی به نام رینوپلاستی است که بیشتر به عنوان “عمل زیبایی بینی” شناخته می شود.

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، بیش از 207000 عمل جراحی بینی در سال 2019 در ایالات متحده انجام شده است.

رینوپلاستی معمولاً یک جراحی زیبایی صورت برای افرادی است که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند. برخی از مواردی که با جراحی بینی قابل اصلاح خواهند بود؛

ترمیم جراحات بینی

اصلاح نقایص مادرزادی

بهبود مشکلات تنفسی

این جراحی می تواند اندازه، شکل یا نسبت بینی شما را تغییر دهد.

اخیراً وب سایت های زیادی ورزش بینی را به عنوان جایگزینی موثر برای جراحی زیبایی بینی تبلیغ می کنند. آنها ادعا می کنند که این تمرینات می تواند به اصلاح فرم بینی بدون جراحی کمک کند، اما هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن این تمرینات وجود ندارد.

نمونه‌ای از تمرینات بینی که در بسیاری از وب‌سایت‌ها تبلیغ می‌شود، نیشگون گرفتن بینی در حین باز کردن سوراخ‌های بینی است.

در شکل ظاهری پایه بینی، جایی که به صورت شما می‌چسبد، در درجه اول شکل استخوان تعیین می‌شود. نوک بینی شما در درجه اول توسط غضروف نرم شکل می گیرد که به آن انعطاف پذیری می دهد.

آیا اصلاح فرم بینی بدون جراحی با ورزش امکان پذیر است؟

قطعا تمرینات و ورزش های بینی نمی توانند به طور قابل توجهی بر شکل هر یک از این بافت ها تأثیر بگذارند و باعث اصلاح فرم بینی بدون جراحی شود. تمرینات بینی روی ماهیچه های کوچک اطراف بینی که برای ایجاد حالات صورت هستند کار می کند. این عضلات نقش مهمی در شکل بینی شما ندارند.

روش های طبیعی برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی

آرایش و کانتور بینی با لوازم آرایشی می‌تواند به اصلاح فرم بینی بدون جراحی کمک کند. این فن آرایشی با استفاده از کانتورهای رنگی تیره و سایه‌های آرایشی برای ایجاد تغییرات در شکل و ابعاد بینی استفاده می‌شوند. 

با استفاده از برنزر که دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست شما است، دو طرف بینی خود را تیره‌تر کنید. این کار به نوعی باعث می‌شود بینی کوچک‌تر و ظاهر کمتری داشته باشد. سپس از هایلایتر مات (بدون براقیت) استفاده کنید تا پل بینی را برجسته کنید.

از بلندر(اسفنج) آرایشی استفاده کنید تا به طور یکنواخت سایه‌ها و هایلایت‌ها در هم محو شوند و خط و مرزی باقی نماند. این اقدام به شما کمک می‌کند تا تغییراتی اندک و موقتی به طور طبیعی در ظاهر بینی خود ایجاد کنید.

رینوپلاستی بدون جراحی یک روش است که با استفاده از فیلرهای پرکننده ی پوست، شکل بینی را تغییر می‌دهد. این روش به نام‌های “جراحی بینی مایع” یا “جراحی بینی ۱۵ دقیقه‌ای” نیز شناخته می‌شود. در این روش، پزشک یک فیلر ژلی مانند هیالورونیک اسید (مانند Juvederm) یا هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم (مانند Radiesse) را زیر پوست شما تزریق می‌کند.

این روش برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی، کمتر از 15 دقیقه زمان می‌برد و بسیاری از افراد روز بعد از عمل به روال زندگی خود باز می‌گردند. نتایج آن چندان چشم‌گیر نیستند اما می‌تواند به صورت موقت به اصلاح و صاف کردن برآمدگی‌ها و نازک‌تر یا صاف‌تر نشان دادن بینی کمک کند.

روش های طبیعی برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی

نتایج رینوپلاستی بدون جراحی به اندازه روش های سنتی چشمگیر نیست.

رینوپلاستی بدون جراحی چندین مزیت نسبت به جراحی بینی سنتی دارد:

هیچ بیهوشی یا آتل وجود ندارد. زمان بهبودی سریعی دارد. شما تورم یا کبودی نخواهید داشت. بسیار ارزانتر است. این روش دائمی نیست، اما نتایج می تواند تا حدود 6 ماه باقی بماند و در صورت عدم رضایت از اصلاح فرم بینی بدون جراحی می توان اطمینان داشت که بعد از مدتی محدود اثرات فیلر از بین خواهد رفت و حتی قابل از بین بردن است.

آیا روش های اصلاح فرم بینی بدون جراحی عوارض دارند؟

هر روشی برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی ممکن است با خطراتی همراه باشد. اما از آنجایی که بینی انسان عروقی (پر از رگ های خونی) و نزدیک به چشم است، رینوپلاستی غیر جراحی با استفاده از فیلرها نسبت به سایر روش ها حساس تر و پیچیده تر است.

عوارض احتمالی این روش ها مانند:

تب، تاثیر بر بینایی یا حتی تاری دید، قرمزی یا تورم، عوارض عروقی مانند پارگی رگ ها و در نهایت کبودی و نکروز بافتی که باعث مرگ بافتی از بینی می گردد که غیرقابل جبران خواهد بود. این سری مطالب در مجله بیوتی سلام منتشر شده است.

منبع: webmd

سوالات متداول:

بهترین سن برای جراحی بینی از ابتدای 18 سالگی است. جراحی بینی را می توان در افراد در سنین مختلف انجام داد، اما معمولاً افرادی که در اواخر نوجوانی یا اوایل بیست سالگی خود هستند به دنبال آن هستند. در این مدت، بینی معمولاً به رشد و تکامل کامل خود رسیده است و سن مناسبی برای جراحی زیبایی بینی است.

همه جراحی ها ممکن است خطراتی داشته باشند. خوشبختانه خطرات جراحی بینی اندک و عوارض این جراحی نادر است. با رعایت مراقبت های بعد از عمل و دستورات پزشک عوارض احتمالی به حداقل می رسند و جای نگرانی نخواهد بود.

طبق تحقیقات، بینی دکمه ای بهترین بینی برای خانم ها است. این نوع بینی دارای پل بینی باریک تری است و در نوک آن در تناسب با تیغه ی بینی کمی پهن تر می شود. در بین خانم هایی که می خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند این مدل بینی بسیار محبوب است زیرا ظاهر بسیار زنانه ای دارد.

برای تغییر این متن بر رویدرمان رینوپلاستی غیر جراحی معمولاً 30-15 دقیقه طول می کشد و در مطب انجام می شود. برای کاهش احساس درد در بیماران، برای آن ها بی حس کننده موضعی تزریق خواهد شد. سپس پزشک به صورت استراتژیک پرکننده پوستی(فیلر مدنظر پزشک) انتخابی را به داخل و اطراف بافت های بینی تزریق می‌کند تا ناهمواری های سطح بینی را اصلاح کند و ظاهر بهتری حاصل شود. دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *