0

درباره لیفت پیشانی و شقیقه بیشتر بدانیم

لیفت پیشانی و شقیقه
بازدید 147

با گذشت زمان و تأثیرات ژنتیکی، پوست پیشانی و ابرو ممکن است افتادگی نشان دهد و بر پلک بالایی فشار وارد کند. این وضعیت ممکن است ظاهری خسته و خمیده به چهره شما بدهد که ممکن است شما این احساس را نکنید. آیا می‌خواهید این وضعیت را تغییر دهید؟ اگر بله، لیفت پیشانی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. که در این مقاله بیوتی سلام به این موضوع پرداخته است.

جراحی لیفت پیشانی و شقیقه به روش آندوسکوپی چگونه است؟

با انجام لیفت آندوسکوپی پیشانی، پوست اضافی پیشانی به سمت پشت سر منتقل می‌شود. در این روش، جراح پلاستیک چند برش کوچک در پوست سر ایجاد می‌کند و غشای استخوان را جدا کرده، شکافی زیر سطح ابرو و در طرفین ایجاد می‌نماید، سپس کل پوست را به شکل “u” به سمت پشت سر بالا می‌برد. این روش از طریق یک آندوسکوپ انجام می‌شود که شامل یک لوله کوچک حاوی نور، دوربین، و ذره‌بین است. با استفاده از این روش، جراح پلاستیک می‌تواند غشای استخوان زیر بافت عضلانی پیشانی را بدون آسیب به اعصاب حسی با دقت جدا کند. در حین سفت‌کردن غشا، ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند و به طور طبیعی و مناسب به یکدیگر متصل می‌گردند. برای رسیدن به نتیجه قطعی‌تر، غشا نیاز به دوبار جوش خوردن دارد. با ایجاد بخیه‌ها که از طریق یک پیچ قابل حل یا از طریق دو سوراخ کوچک در استخوان کشیده می‌شوند، غشا دوباره متصل می‌شود.
جراحی لیفت پیشانی و شقیقه به روش آندوسکوپی چگونه است؟

نتایج جراحی لیفت پیشانی و شقیقه

لیفت پیشانی و شقیقه تأثیر طولانی‌ مدت دارد، اما نباید نادیده گرفت که پیری پوست و افتادگی بافت‌های صورت فرآیندی طبیعی است که نمی‌توان آن را به طور کامل متوقف کرد. با این وجود، این جراحی باعث جوان‌تر به نظر رسیدن و تقریباً ده سال از فرآیند پیری فاصله گرفتن می‌شود. نتیجه نهایی لیفت پیشانی پس از حدود شش تا هفت هفته قابل ارزیابی است. هدف از این روش این است که تقارن کامل را در ناحیه پیشانی و صورت به دست آورید.
نتایج جراحی لیفت پیشانی و شقیقه

عوارض لیفت پیشانی و شقیقه

با هر روش جراحی، احتمال عفونت وجود دارد که ممکن است از طریق درد، تورم، قرمزی، یا چرک ناشی از زخم، نشان داده شود. ممکن است به میزان خونریزی یا واکنش آلرژیک به آرام‌بخش یا میزان کبودی نیز باشد که معمولاً با تورم همراه است. نتیجه ممکن است عدم تقارن را نیز نشان دهد و ممکن است حساسیت طولانی مدت ناحیه درمان و محل زخم را تجربه کنید. بهبود جای زخم برای هر فردی متفاوت است. در موارد نادر، اسکارهای هیپرتروفیک (ضخیم شده) ممکن است ایجاد شود. اگر مشکلات ناگهانی مانند عفونت، افزایش درد، خونریزی یا زخمی که به مرور زمان بهبود نمی یابد، به کلینیک مراجعه و اطلاع دهید.
لیفت پیشانی و شقیقه، معروف به لیفت یا جراحی بالا کشیدن ابرو نیز، یک روش جراحی است که برای رفع افتادگی یا سستی ابروها و پوست اضافی پیشانی اجرا می‌شود. اگرچه به طور کلی روشی ایمن محسوب می‌شود، اما مانند هر عمل جراحی دیگری، با خطرات و عوارض احتمالی همراه است. مهم است که قبل از تصمیم به این جراحی، این مسائل را با جراح خود مطرح کنید. در زیر، برخی از خطرات و عوارض رایج این نوع لیفت آورده شده‌اند:

  • عفونت:

همانند سایر عمل‌های جراحی، خطر عفونت وجود دارد. مراقبت‌های پسا عمل و رعایت بهداشت می‌توانند به حداقل رساندن این خطر کمک کنند.

  • اسکار:

لیفت پیشانی و شقیقه شامل برش‌هایی است که ممکن است منجر به ایجاد زخم‌های قابل مشاهده شود. جراحان با توجه به مهارت‌های خود سعی دارند برش‌ها را در مکان‌هایی قرار دهند که زخم‌ها کمتر دیده شوند، اما واکنش‌های بهبودی افراد متفاوت است.

  • آسیب عصبی:

این جراحی شامل دستکاری بافت‌های نزدیک به اعصاب است که ممکن است منجر به آسیب موقت یا به ندرت دائمی عصبی شود. این ممکن است باعث بی‌حسی، تغییر حس یا ضعف عضلانی شود.

  • ریزش مو:

برخی از بیماران ممکن است با ریزش مو موقت یا دائمی در اطراف محل برش مواجه شوند. اگر برش‌ها در محدوده خط مو انجام شوند، خطر ریزش مو بیشتر است.

  • تورم و کبودی:

تورم و کبودی پس از عمل شایع است اما معمولاً با گذشت زمان کاهش می‌یابد. با این حال، اگر تورم یا کبودی غیر معمول ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد.

  • عدم تقارن:

دستیابی به تقارن کامل چالش برانگیز است و احتمال عدم تقارن جزئی در نتایج وجود دارد. این ممکن است نیاز به تنظیمات اضافی یا رویه‌های لمسی داشته باشد.

  • واکنش‌های آلرژیک:

هر چند که نادر است، اما برخی از افراد ممکن است به بیهوشی، داروها یا  دیگر مواد مورد استفاده در طول جراحی واکنش‌های آلرژیک نشان دهند.

  • ترمیم ضعیف زخم:

عواملی مانند سیگار کشیدن، برخی شرایط پزشکی خاص یا سلامت کلی ضعیف ممکن است در بهبود زخم‌ها نقش داشته باشند.

  • نتایج نامطلوب:

نتیجه جراحی ممکن است انتظارات بیمار را برآورده نکند. داشتن انتظارات واقع‌ بینانه و ارتباط با جراح در مورد نتایج مطلوب بسیار حیاتی است.

  • تغییرات بینایی:

در موارد نادر، ممکن است تغییرات موقت یا دائمی در بینایی رخ دهد، به خصوص اگر در طول جراحی به عصب بینایی آسیب وارد شود.
عوارض لیفت پیشانی و شقیقه

تفاوت بین لیفت شقیقه و لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو (که همچنین به عنوان جراحی ابرو شناخته می‌شود) روشی است که برای اصلاح چین و چروک پیشانی، خطوط اخم، شیارهای بین ابروها و افتادگی ابروها با لیفت کردن کل ناحیه ابرو و پیشانی استفاده می‌شود. در مقابل، لیفت شقیقه روشی بسیار کم تهاجمی است که فقط گوشه بیرونی یا “دم” ابرو را که روی شقیقه (پیشانی جانبی) قرار دارد، کشیده می‌کند. به هیچ وجه وسط ابرو یا ناحیه پیشانی را تغییر نمی‌دهد. همچنین اثر بلند کردن بافت‌های گونه و کمک به کاهش افتادگی گوشه چشم دارد. با توجه به ویژگی‌های صورت شما، لیفت ابرو می‌تواند به چشم‌ها ظاهری بازتر و جوان‌تر بدهد بطور طبیعی. لیفت شقیقه روشی ظریف و در عین حال قدرتمند است که چشم‌ها را درخشان می‌کند و شکلی زیبا و جوان به ابرو می‌دهد.
تفاوت بین لیفت شقیقه و لیفت ابرو چیست؟

در ادامه درباره: عوارض لیفت پیشانی با نخ مطالعه کنید.

چه کسی کاندید مناسبی برای لیفت پیشانی و شقیقه نیست؟

لیفت پیشانی و شقیقه برای کسانی توصیه می‌شود که به دلیل روند طبیعی پیری، ابروهای افتاده یا پلک‌هایی به اصطلاح «کلاه دار» داشته باشند که منجر به حالت غم یا نگرانی در چهره می‌شود. در واقع، افتادگی شقیقه نشانه بسیار شایع‌تری از پیری نسبت به افتادگی ابرو است و لیفت شقیقه را برای اکثر افرادی که به دنبال جوان‌سازی صورت با حداقل تداخل هستند، به یک روش ایده‌آل تبدیل می‌کند.
به عنوان مثال، اگر در حال حاضر از بوتاکس برای جوانسازی ناحیه پیشانی و ابروی خود استفاده می‌کنید، ممکن است در فرایند لیفت پیشانی و شقیقه فقط لازم باشد گوشه‌های بیرونی ابروی خود را کشیده تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید.
چه کسی کاندید مناسبی برای لیفت پیشانی و شقیقه نیست؟

مراقبت های بعد از عمل لیفت پیشانی و شقیقه چیست؟

هنگام اتمام جراحی و ترخیص، دستورالعمل‌هایی در مورد مراقبت از پانسمان (در صورت وجود) به شما داده خواهد شد. هر بانداژ معمولاً 24 تا 48 ساعت پس از جراحی برداشته می‌شود. شما باید با 2 یا 3 بالش بخوابید تا سر خود را در هفته اول بعد از جراحی بالا نگه دارید. این به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.
ممکن است کبودی روی پیشانی و اطراف چشم شما ظاهر شود. این معمولاً در عرض هفت تا ده روز از بین می‌رود، اگرچه آثار ممکن است برای شش تا هشت هفته باقی بماند. این کبودی و ورم را می‌توان با آرایش مخصوصی که از طریق کلینیک ما موجود است استتار کرد و کرم‌های آرنیکا و هیرودوئید به رفع کبودی کمک می‌کنند.
کمپرس یخ و بالا بردن ارتفاع بهترین روش برای کاهش تورم و کبودی صورت بعد از لیفت پیشانی و شقیقه است، به خصوص اگر در 24 تا 48 ساعت اول استفاده شود. به یاد داشته باشید که یخ را مستقیماً در تماس با پوست قرار ندهید، آن را در کیسه‌های پلاستیکی و حوله بپیچید تا خنکی مطبوع به جای سرماخوردگی ایجاد کند. ممکن است ترجیح دهید از یک حوله دستی مرطوب که چند دقیقه در یخچال قرار داده شده استفاده کنید تا خنک شود.
در نهایت از شما می خواهند که به صورت سرپایی در اتاق‌ حضور پیدا کنید تا بعد از عمل تحت نظر باشید.

درباره ی عوارض لیفت آندوسکوپیک پیشانی  مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از عمل لیفت پیشانی و شقیقه چیست؟

سن مناسب برای جراحی لیفت پیشانی و شقیقه چند سال است؟

سن مناسب برای جراحی لیفت پیشانی و شقیقه به شدت به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله وضعیت فیزیکی و ظاهری فرد، نیازهای جراحی و انتظارات فرد. همچنین، هر فرد ممکن است در سنین مختلفی نیاز به لیفت شقیقه داشته باشد.
بطور کلی، جراحی لیفت پیشانی و شقیقه در افراد بالای ۴۰ سال که علائم پیری و تغییرات قابل توجه در منطقه پیشانی و شقیقه دیده می‌شود، معمولاً مناسب است. اما برخی افراد ممکن است در سنین کمتر نیز نیاز به لیفت شقیقه داشته باشند، به خصوص افرادی که به دلایل ژنتیکی و ارثی چین و چروک‌های شقیقه در جوانی رنج می‌برند.
مهمترین موضوع در تصمیم‌گیری درباره جراحی لیفت پیشانی و شقیقه، مشاوره با پزشک جراحی زیبایی صورت  می‌باشد. پزشک شما براساس بررسی وضعیت شما، میزان تغییرات و نیازهای شما، سن شما و سایر عوامل مرتبط، به شما راهنمایی می‌دهد.
سن مناسب برای جراحی لیفت پیشانی و شقیقه چند سال است؟

مزایای جراحی لیفت پیشانی و شقیقه

نتایج جراحی لیفت پیشانی و شقیقه به سرعت قابل مشاهده است و توانایی کاهش خطوط کنار چشم را به طور چشمگیری دارد.
کیفیت و ماندگاری این روش جراحی (روش باز)، نسبت به دیگر روش‌ها بسیار بالا است.
احتمال بروز خارش و عفونت‌های ناشی از جراحی در این روش بسیار پایین است.
برش جراحی با احتیاط داخل موها و به صورت برش‌های ظریف انجام می‌شود. به همین دلیل هیچ اثری از محل جراحی در صورت باقی نمی‌ماند.
احتمال وقوع هماتوم و خونابه کم است.
این جراحی دارای دوره نقاهت کوتاه‌تر و سبک‌تری نسبت به لیفت کامل ابرو است.
نسبت به سایر روش‌های لیفتینگ پیشانی و ابرو مانند تاتو، تزریق ژل، و بوتاکس، این جراحی مقرون به صرفه‌تر است زیرا نیاز به تکرار جراحی ندارد و نتایج بسیار ماندگارتر هستند.
با توجه به لیفت یک سوم انتهایی ابرو، این جراحی لیفت پیشانی و شقیقه ممکن است تاثیر مثبتی در سبک‌تر شدن پلک‌ها داشته باشد.
مزایای جراحی لیفت پیشانی و شقیقه
نتیجه گیری
در انتها بیوتی سلام اشاره دارد که، لیفت پیشانی و شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو، یک جراحی زیبایی است که به منظور بالا بردن یک سوم قسمت بیرونی ابرو انجام می‌شود. این جراحی معمولاً همراه با جراحی پلک اجرا می‌شود، اما امکان انجام آن به تنهایی نیز وجود دارد. این عمل با بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش انجام می‌شود.
در این روش، جراح یک یا دو برش کوچک در پشت خط مو، مستقیماً بالای خط شقیقه، ایجاد می‌کند. سپس با بلند کردن بافت زیرین ناحیه ابرو، تغییرات مورد نظر در موقعیت ابرو اعمال می‌شود. این عمل معمولاً تا حدود یک ساعت طول می‌کشد و به وسیلهٔ یک جراح زیبایی با تجربه انجام می‌شود. این روش لیفت شقیقه باعث افزایش تناسب و جوانی در ظاهر چهره می‌شود. با بالا بردن قسمت بیرونی ابرو، خطوط و چین‌های مرتبط با پیری کاهش می‌یابند و چهره به طراحی جوانانه‌تری دست پیدا می‌کند. این جراحی می‌تواند به تنهایی یا به همراه دیگر جراحی‌های زیبایی اجرا شود تا نتیجهٔ جامع‌تر و هماهنگ‌تری را برای بیمار به ارمغان آورد.

منبع: RealSelf

سوالات متداول:

آیا لیفت پیشانی جای زخم برجای می گذارد؟

زخم‌های ناشی از لیفت پیشانی یا ابرو معمولاً به خوبی بهبود می‌یابند و در خط مو یا چین‌های طبیعی پوست اطراف پلک پنهان می‌شوند. با این حال، جای زخم یک جزء غیرقابل پیش‌بینی در هر جراحی است. غیرممکن است که تمام ضخامت پوست را برش دهید و جای زخم نداشته باشید.

آیا بوتاکس می تواند پیشانی شما را لیفت کند؟

با تزریق هوشمندانه مقدار مناسبی از بوتاکس به نواحی حساس گلابلا و پیشانی، پیشانی کشیده تر شده و ظاهری شاداب تر و جوان‌تر خواهید داشت. برخی از عضلات ابروها را به سمت پایین می‌کشند، مانند عضله چشمی و عضلات موجدار.

آیا نتایج لیفت پیشانی دائمی است؟

لیفت ابرو (یا همان لیفت پیشانی) یک جراحی زیبایی است که به منظور اصلاح افتادگی یا خطوط ژئوگرافیکی عمیق در منطقه ابرو انجام می‌شود. هرچند لیفت ابرو می‌تواند ظاهر جوان‌تری به شما بخشیده و علائم پیری را کاهش دهد، اما قادر به متوقف کردن کامل روند پیری نیست. جای زخم در اکثر انواع لیفت ابرو به صورت دائمی باقی خواهد ماند، اما با گذر زمان، انتظار می‌رود که آن محل زخم به طور طبیعی محو شود.

لیفت شقیقه چقدر طول می کشد؟

فرآیند افزایش سن یک پروسه مداوم است، نتایج به دست آمده از لیفت شقیقه و ابرو به صورت دائمی نخواهد بود، اما ماندگاری طولانی دارد. معمولاً، نتایج میانگین لیفت ابرو تریکوفیتیک بین 10 تا 12 سال، لیفت آندوسکوپی ابرو بین 5 تا 10 سال و لیفت موقت ابرو بین 3 تا 5 سال باقی می‌ماند، با این حال برخی از بیماران ممکن است از نتایج طولانی‌تری بهره‌مند شوند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *